Odotin uutta Suurta Käsityölehteä kuin kuuta nousevaa - tiedän jo muutaman vuoden perusteella, että vanhojenpukujen kaavat ilmestyvät aina lokakuun aikoihin. Mutta karvas pettymys ravisteli mieltäni, kun mummi lainasi lehden:

955450.jpg
("Upea rokokoopuku" kannessa.)

Siis anteeksi? Jälleen kerran minun ja SK:n maut eivät oikein mene yksiin. Olin niin toivonut, että ne siellä toimituksessa olisivat kerrankin olleet fiksuja ja julkaisseet kaavat yksiosaiseen, olkaimettomaan, kellohelmaiseen pukuun. Just sellaiseen yksinkertaiseen unelmakostyymiin. Mutta ei. Piti taas jotain unelmaväkerryshärpäkeröyhelöä vääntää. Ja vanhojenpuvunkaavojen etsintä minun ja mummin osalta jatkuu. Mulla on valitettavasti niin tarkat visiot, että en oikein siedä niistä poikkeamista.

Ja sitten takaisin fysiikankirjojen pariin. Miten niin välttelen lukemista? Oon nytten lukenut koko koealueen, mutta harjoituskoetta pitäisi alkaa vääntämään. Olis aika noloa vääntää joku paskin numero tuosta kokeesta, kun olen tuon kurssin itsenäisenä suorittanut.

955448.jpg

955449.jpg

Kumpi houkuttelisi? Otsikon teksti suoraan fyssankirjasta, aiheena teho.